Adım Adım Tasarım Yöntemleri Pdf indir “Adım Adım” dizisinin Tasarım Yöntemleri adını taşıyan bu ikinci kitabında, dizinin ilk kitabı Tasarım Fikirleri’nin sonuçları temel alınmış ve tasarımcıların bir tasarım problemini çözerken yararlanabilecekleri bir dizi Sanat ve tasarım alanı sınıf veya sınıf modül kitaplarını pdf olarak indirebilmek için aşağıdaki hazır indir seçeneklerinden faydalanabilirsiniz. Açılmayan veya hatalı olan modül kitaplarını yorum kısmından tarafıma iletirseniz en kısa sürede kullanımınıza sunulacaktır. Sanat ve Tasarım Alanı Sınıf Sınıf Megep Modülleri İndir PDF · Tasarım Desenleri ve Mimarileri kitabını Mobi İndir Sizler için bugün Tasarım Desenleri ve Mimarileri kitabını ele aldık. Tasarım Desenleri ve Mimarileri kitabı için mümkün olduğunca fazla bilgiye yer vermek istedik
One moment, please
Türkçe kaynağa destek olması amacıyla oluşturulmuş bir kaynaktır. Konu anlatımının yanı sıra CPython, Kotlin, TypeScript ve Java gibi birçok dilde tasarım desenlerinin uygulamasını içermektedir. Başlamadan önce: kaynağa destek olabilir ve daha çok kişiye erişmesini sağlayabilirsiniz. Ben Yusuf, K. Ü yazılım mühendisliği öğrencisiyim. Oluşturduğum bu kaynak ile; tasarım desenlerini bilmeyen kişiler için öğrenmeyi, bilgisi olan kişiler için de bilgilerini güncel tutacağı ve bir problem olduğunda danışacağı bir başucu kaynağı olmasını hedefliyorum. Bu kaynağın ortaya çıkış amacından da kısaca bahsedecek olursam; çevremdeki insanların, takip ettiğim kişilerin Türkçe kaynak oluşturma konusunda bir çaba içerisinde olduğunu fark ettim.
Kimileri blog, haftalık okumalar, bültenler ya da kitap yazarak kimileri de eğitim videoları çekerek. Ben de bu zincire katılarak elimden geldiğince faydalı olmaya çalışmak istedim ve bu kaynağı oluşturmaya karar verdim. Nesne yönelimli programlama paradigması, gerçek hayatta olan varlıkları yazılım dünyasında modellemekte kullandığımız, her işlevin nesneler olarak soyutlandığı bir programlama yaklaşımıdır. Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi yazılımda da bu sayede nesnelerimizin öznitelikleri, kafa ilk tasarım desenleri pdf indir, davranışları olacaktır. Ortaya çıkış nedenlerinden bazıları da yazılımda; karmaşıklığı azaltmaya, bakım maliyetini düşürmeye, modülariteyi artırmaya, nesneler arası hiyerarşiyi kurmaya yaramasıdır.
Yukarıda Developer adında bir sınıf görülmektedir. Sınıf alanlar fields ve davranışlarımızın methods tanımlandığı yerdir. Nesne ise bu sınıftan bir örnek alınmış halidir. Diyelim ki Yusuf adında bir geliştiriciniz var. Yusuf bir nesne, Developer sınıfının bir örneğidir. Her Developer 'ın birçok standart özelliği vardır: isim, yaş, ağırlık vb. Bunlar sınıfın alanları, öznitelikleridir. Tüm geliştiriciler de benzer şekilde davranırlar: uyurlar, yerler, kod yazarlar. Bunlar sınıfın davranışlarıdır. Toplu olarak yukarıda da bahsettiğimiz gibi alanlar ve davranışlar sınıflarının üyeleri olarak başvurulabilir. Bir diğer geliştiriciniz Halit de Developer sınıfının bir örneğidir. Yusuf ile aynı özelliklere sahiptir. Fark bu özelliklerin değerlerinde: isimleri farklı, yaş olarak daha büyük ve daha hafif. Yani bir sınıf, o sınıfın somut örnekleri olan nesnelerin yapısını tanımlayan bir taslak gibidir, kafa ilk tasarım desenleri pdf indir.
Yukarıdaki örnekte bir adet sınıf kullanıldı ama gerçek uygulamalarda bildiğimiz gibi bir sınıftan daha fazlası mevcut. Bunlar arasında bir hiyerarşi, düzen mevcut. Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi. Biyoloji bunun için en iyi örnektir. İnekler ve kargalar aynı atadan gelirler, bu yüzden inekler ve kargaların ortak noktaları mevcuttur, bunlar; isim, cinsiyet, ayak sayısı gibi niteliklerdir. Kargalar beslenebilir, uyuyabilir ve ineklerin yaptığı gibi koşabilir. Biyolojide de olduğu gibi; yazılımda da bir hiyerarşi kurabilir, ortak nitelikleri ve davranışları listeleyecek temel Hayvan sınıfını tanımlayabiliriz. Hiyerarşi düzeninde; genel, kapsayıcı sınıfa superclass üst sınıf. Bunlardan türeyen sınıflara da subclasses alt sınıflar denir. Bu hiyerarşi ile birlikte alt sınıflar, üst sınıfların özelliklerini ve davranışlarını almaktadır. Bahsettiğimiz hiyerarşi yukarıda da gösterilmiştir. Animal adında bir superclass üst sınıf ve bunlardan türeyen subclasses alt kafa ilk tasarım desenleri pdf indir mevcut.
Bu alt sınıflar, üst sınıfın niteliklerini ve davranışlarını almaktadır. Bu yüzden kendi içlerinde tekrar yazmaya gerek yoktur. Ortak özeliklerin yanı sıra kendilerine has olan özellikler de kendi içlerinde tanımlanmıştır. Örneğin; Cow sınıfı içerisinde ineklere özgü olan süt sağma eylemi milking fonksiyonu içerisinde gerçekleştirilmiştir. Crow sınıfına özel nitelikler ve davranışlar da kendi içerisinde tanımlanmıştır. Bazı durumlarda UML diyagramlarında sınıfların barındırdığı nitelik ve davranışlardan ziyade bulunduğu hiyerarşi daha önemlidir, bu tür durumlarda yukarıdaki gibi basit bir tanımlama kullanılmaktadır. Nesne yönelimli programlama 4 temel ilke üzerine kuruludur ve bir dilin, nesne yönelimli programlamayı uyguluyor denebilmesi için 4 koşulu da sağlıyor olması gerekiyor. Bunlar; EncapsulationAbstractionKafa ilk tasarım desenleri pdf indirPolymorphism.
Herhangi bir nesnenin metotlarını, verilerini veya değişkenlerini diğer nesnelerden saklayarak ve bunlara erişimini sınırlandırarak yanlış kullanımlardan koruyan bir konsepttir. Bir nesne üzerinde hem veri soyutlama hem de kontrol soyutlaması yapılıyor ise buna sarma adı verilir. Çoğu programlama dilleri kapsüllemeyi aşağıda sıraladığımız erişim belirteçleri ile desteklerler. private: Erişimin tanımlandığı sınıf içerisinden yapılabileceği anlamı taşıyor. protected: Sadece tanımlandığı sınıfın içinden veya o sınıftan türetilmiş diğer sınıfların içinden erişilebilir. Farklı kod parçalarının kompleks kısımlarını, sahip oldukları ortak davranışlar, amaçlar, karakteristik özellikler arkasında saklamak sayesinde daha anlaşılır ve kolay kullanılabilir kod yazmaktır abstraction.
Kalıtım, mevcut sınıfların üzerine yeni sınıflar oluşturma yeteneğidir. Bu sayede türetilen sınıf, türediği sınıfın özelliklerini devralır. Kalıtımın en büyük yararı kodun yeniden kullanılmasıdır. Mevcut sınıftan biraz farklı bir sınıf oluşturmak istiyorsak, kodu kopyalamamıza gerek yoktur. Bunun yerine, varolan sınıfı genişletir ve ekstra işlevselliği alt sınıfa koyarız. Çoğu programlama dilinde yalnızca bir sınıftan türetme işlemi gerçekleştirilmektedir ama birden fazla interface'den ara birimden türetilme işlemi de gerçekleştirilebilmektedir. Bir nesnenin başka bir nesne gibi davranabilmesi, kullanılabilmesi. Biraz daha açık bir ifade ile: alt sınıfların, üst sınıflara ait olan davranışlarını başka bir biçimde gerçekleştiriyor olması olayıdır. Yukarıda ILoggerService adında bir Interface ve içerisinde de log adında metotu bulunmaktadır.
Bu interface'den türetilen DatabaseLoggerService ve FileLoggerService sınıfları, metotu implement etmek uygulamak zorundadır ve kendince uygulayacaktır ki bundan dolayı da bu metota ait farklı davranışlar söz konusu olacaktır. Nesnenin davranışı çalışma anında belirlendiği için, çok biçimlilik özelliği sayesinde nesnelerin türünü önceden bilmek zorunda kalmayız. Bu kısımda kaynağın herkese hitap etmesi açısından temel düzeyde de olsa UML diyagramlarındaki sınıflar arasındaki ilişkilere değiniyor olacağız. Sınıflar arası kalıtımı gösterir.
Alt sınıftan üst sınıfa doğru içi boş ok ile gösterilir. Bir nesnenin başka bir nesneyi kullandığı veya onunla etkileşime girdiği bir ilişki türüdür. Kullanılmak istenen nesneye ok işareti ile refere edilir. Sınıflar arasında HAS-A ilişkisi bulunuyor. Genellikle nesneler arasında kalıcı bir bağlantı olmadığını ima eden daha zayıf bir ilişki çeşididir. Bağımlılık genellikle ancak her zaman değilbir nesnenin başka bir nesneyi bir parametre olarak kabul ettiğini, başlattığını veya başka bir nesneyi kullandığını gösterir. Sınıflar arasındaki bağımlılığı nasıl tespit edebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır: Bir sınıfın tanımında yapılan değişiklikler başka bir sınıfta değişikliklere neden oluyorsa iki sınıf arasında bir bağımlılık vardır, kafa ilk tasarım desenleri pdf indir.
Bütünlük sağlar, bir sınıf veya sınıfların diğer bir sınıfın parçası olduğu anlamı çıkar. Parçalar tek başlarına bir anlam taşımazlar. Yukarıdaki örneğe bakılacağı zaman firma konumlardan oluşmaktadır, ayrılma durumu yoktur, bağımlıdır, konum tek başına bir anlam ifade etmez. Parçalar tek başlarına bir anlam taşıyabilirler. Yukarıdaki örneğe bakılacağı zaman havalimanı uçakları içerir, ayrılma durumu olabilir, sıkı sıkıya bağımlılık yoktur, uçak tek başına bir anlam ifade edebilir. Buradaki sürdürülebilirlikten kasıt; yazılım gereksinimleri değiştiğinde ya da mevcut yazılıma eklemeler yapıldığında sistemin buna direnç göstermemesi, en azından en az direnci göstermesi, yani esnek olmasıdır.
Bunların yanı sıra bakımının ve anlaşılmasının kolay olması gibi nedenler de sayılabilir. Şayet bu kurala uymazsak ilerleyen süreçte bir değişikliğe gidildiğinde bunun etkisini birçok yerde görmüş oluruz. Nedeni ise bir yapıya birden fazla sorumluluk yüklenmesinden dolayıdır. Eğer değişikliklerden etkilenen yerler arasında sistemin birçok yerinde kullanılan bir yapımız da varsa maliyet gittikçe artacaktır. Yukarıdaki diyagrama ve koda baktığımızda Person sınıfı içerisinde sendPasswordResetLink diye bir metot bulunmaktadır. Bu sınıfın asıl amacı kişilere ait bilgileri tutmaktır, şifre sıfırlama bağlantısı göndermek değil. Birden fazla sorumluluk yüklendiği için olası bir mail gönderme değişikliğinde bu sınıf da etkilenecektir.
Yukarıdaki UML diyagramını biraz daha düzenlersek aşağıdaki gibi bir yapı elde edilir. Yazılımlar için zamanla değişim şüphesiz kaçınılmazdır; değişen iş kuralları, kullanılan harici kütüphaneler gibi başlıca nedenler örnek gösterilebilir. Bu prensibin anlatmak istediği şey yeni bir davranış ya da özellik eklemek istediğimiz durumda; yapmak istediğimiz değişikliği mevcut koda dokunmadan, değişimi sadece yeni kodlar üzerinden sağlamaktır, kafa ilk tasarım desenleri pdf indir. Yukarıdaki koda ve diyagrama baktığımız zaman EmployeeManager adında bir sınıfımız mevcut ve gelen Employee sınıfına ait nesneyi kafa ilk tasarım desenleri pdf indir tabanına kayıt ediyor. Veri tabanına kayıt etmeden önce hangi veri tabanı örneği geldiğini de if-else durumlarında kontrol edip tip dönüşümü sağlamaktadır.
Yukarıdaki kod örneği maalesef Open-Closed için uygun değildir. Nedeni ise yeni bir veri tabanı eklenmek istediğinde başka bir if-else durumu açılacaktır, kafa ilk tasarım desenleri pdf indir eklenen veri tabanı kontrolü sağlanacaktır ve sürekli mevcut koda bir müdahalede bulunulacaktır. Bunu çözmenin yolu ise genelde soyutlamadan geçmektedir. Yeni bir eklemede mevcut koda dokunmaya gerek kalmıyor bu sayede. Kayıt kafa ilk tasarım desenleri pdf indir MySQL üzerinde yapmak istediğimiz zaman MySQLDatabase adında bir sınıf oluşturup IDatabase arayüzünü uygulamamız yeterlidir. Alt sınıflardan oluşan nesnelerin, üst sınıfın nesneleri ile yer değiştirdiklerinde aynı davranışı sergilemesi gerekmektedir.
Alt sınıflar, üst sınıflardan türediği için onların davranışlarını devralırlar. Eğer üst sınıflara ait davranışları gerçekleştirmiyorlarsa davranışı yapan metotu muhtemelen boş bırakır ya da bir hata fırlatırız fakat bu işlemler kod kirliliğine ve gereksiz kod kalabalığına neden olmaktadır. Bunların yanı sıra projeye daha sonradan dahil olacak geliştiriciler için kafa ilk tasarım desenleri pdf indir sorun oluşturmaktadır.
Hüseyin Kağıt - Zaten Belliydi Ta Baştan
, time: 4:41Devasa Karikatür Derlemeleri Arşivi İndir PDF ve EPUB
Ortak Bölenlerin En Büyüğü. Yazılım ve Veritabanı Tasarımı. SOLID Prensipleri. Tasarım Kalıpları (Design Patterns) blogger.comonal Tasarım Kalıpları. Factory Method Design Pattern. Prototype Design Pattern. Singleton Design Pattern. Abstract Factory Design Pattern · Paldır Mizah - Kültür ve Edebiyat 46 Dergiler. Hayvan Paldir Kültür Dergisi - Karikatür Dergisi Arşivi PDF indir. Utanmaz Adam - Çizgi Film - Mizah - Çizgi Roman Arşivi (Mb-PDF- 9 Dergisi) Utanmaz Adam - Çizgi Film Dergisi Arşivi PDF Download. Fırt Çizgi Film - Mizah Dergileri PDF ( gb - 'den fazla dergi Adım Adım Tasarım Yöntemleri Pdf indir “Adım Adım” dizisinin Tasarım Yöntemleri adını taşıyan bu ikinci kitabında, dizinin ilk kitabı Tasarım Fikirleri’nin sonuçları temel alınmış ve tasarımcıların bir tasarım problemini çözerken yararlanabilecekleri bir dizi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder